Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kobieta podała oszustom dane do swojego konta. Straciła 20 tys. zł. Złodziej chciał więcej i zmusił ją do pójścia do banku

(red.), źródło: lubuska policja
Oszust polecił kobiecie, aby udała się do banku w celu odblokowania limitów konta.
Oszust polecił kobiecie, aby udała się do banku w celu odblokowania limitów konta. 123 rf
Oszust zadzwonił na telefon biura rachunkowego podając, że jest funkcjonariuszem CBŚP, a pieniądze na rachunku pokrzywdzonej są zagrożone. Kobieta przekazała dane dostępowe do konta, z którego mężczyzna wypłacił gotówkę.

Do tego typu zdarzenia doszło na terenie powiatu żarskiego we wtorek, 16 lipca. Na telefon stacjonarny jednego z biur rachunkowych 61-letniej kobiety, zadzwonił mężczyzna podający się za funkcjonariusza CBŚP. Oszust poinformował pokrzywdzoną, że aby zabezpieczyć jej pieniądze na koncie przed atakiem hakerów potrzebuje danych i haseł dostępowych do konta. Kobieta przekazała je nieznajomemu, a ten z konta wyprowadził 20 tys. złotych.

Na tym jednak nie zakończyła się ta historia. Oszust polecił kobiecie, aby udała się do banku w celu odblokowania limitów konta, aby możliwe było wykonanie dalszych przelewów. Opowiadał przy tym, że obserwują ją oszuści, a w zmowie z nimi jest nawet pracownica banku. Pokrzywdzona poszła do banku, jednak jej zachowanie wzbudziło podejrzenie wśród czujnych pracowników, którzy zorientowali się, że może dojść do przestępstwa i na miejsce wezwali policję.

Na szczęście przytomne zachowanie i szybka reakcja pracowników spowodowały, że pozostała gotówka znajdująca się na koncie pokrzywdzonej była bezpieczna, a dalszy atak oszustów został udaremniony.

Lubuscy policjanci, aby zapobiegać tego typu sytuacjom często spotykają się z pracownikami banków i instytucji finansowych oraz uczestniczą we wspólnych szkoleniach. Cel jest jeden - uczulić tych, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami, aby rozpoznali niebezpieczną sytuację, w porę zareagowali przerywając proces przekazywania pieniędzy oszustom oraz powiadomili Policję.

Policjanci przestrzegają przed oszustami. Należy być nieufnym wobec nieznajomych, w szczególności, gdy chodzi o przekazywanie pieniędzy. Pamiętajmy o tym, że policjanci nigdy nie żądają wpłaty pieniędzy i nie proszą o przelewy na numery kont. O każdej próbie lub oszustwie należy, bez zbędnej zwłoki poinformować Policję dzwoniąc na bezpłatny numer telefonu 112.

Jak nie paść ofiarą oszustwa telefonicznego?

  • Bądź ostrożny w kontakcie z nieznajomym.
  • Nigdy nie przekazuj pieniędzy osobom, których nie znasz. Nie ufaj osobom, które telefonicznie podają się za krewnych lub ich przyjaciół.
  • Zawsze potwierdzaj „prośbę o pomoc”, kontaktując się osobiście: wykonaj telefon lub skontaktuj się bezpośrednio.
  • Nie działaj w pośpiechu i ewentualnie odłóż termin udzielenia pożyczki (najlepiej o kilka dni).
  • Wszelkie telefoniczne prośby o pomoc (także z zagranicy), grożą utratą pieniędzy. Nie przekazuj pieniędzy obcym osobom, ani nie przelewaj pieniędzy na wskazane konto bankowe.
  • Gdy ktoś dzwoni w takiej sprawie i pojawia się jakiekolwiek podejrzenie, że to może być oszustwo koniecznie powiadom Policję - nr tel. 997.
od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kobieta podała oszustom dane do swojego konta. Straciła 20 tys. zł. Złodziej chciał więcej i zmusił ją do pójścia do banku - Gazeta Lubuska

Wróć na lubuskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto