Urząd Miasta Zielona Góra. Usługi elektroniczne
Co mieszkaniec Zielonej Góry może już zrobić przez internet? Może przeglądać swoje zobowiązania, m.in. z tytułu podatku o nieruchomości, a dzięki temu może uniknąć problemów wynikających z opóźnień w płatnościach. Opłatę można wykonać w miejskim serwisie, poprzez bankowość elektroniczną.
Można uzyskać wypis i wyrys w planie miejscowym, otrzymać zaświadczenie MPZP oraz zaświadczenie o położeniu lokalu w strefie rewitalizacji.
- Świat nie stoi w miejscu, coraz większa część naszej aktywności przenosi się do sieci. To dotyczy również urzędów oraz instytucji publicznych. Dlatego tym bardziej cieszę się, że również w Zielonej Górze ruszyliśmy z pierwszymi usługami w ramach tzw. eUrzędu – podkreśla wiceprezydent Dariusz Lesicki w komunikacie urzędu.
Serwis https://mojemiasto.um.zielona-gora.pl ruszył 1 lutego. Na razie dostępnych jest tylko kilka wymienionych wyżej usług.
- To dopiero początek. Będziemy starali się dopracowywać na bieżąco nasz eUrząd oraz powiększać gamę oferowanych e-usług. W planach jest m.in. wprowadzenie systemu powiadomień dla mieszkańców. Stawiamy na rozwój i innowacje, bowiem dla zielonogórzan oznacza to większą wygodę i możliwość zaoszczędzenia czasu. Okres pandemii jedynie udowodnił, że to właściwy kierunek. Przed tym nie ma ucieczki - zaznacza D. Lesicki.
Nowy serwis. Jak korzystać?
Urząd miasta informuje, że serwis jest utrzymany w przejrzystej prostej formule – dostęp do właściwych usług otrzymamy po zalogowaniu przez tzw. węzeł krajowy, czyli przez powszechnie w Polsce używany Profil Zaufany. Wybierając tę opcję, poprzez system bankowości elektronicznej, z automatu potwierdzimy naszą tożsamość.
Na głównym ekranie znajdziemy wyszukiwarkę. W przyszłości, gdy e-usług będzie więcej, będzie można wpisać do niej odpowiednie frazy a ona przekieruje do odpowiednich zaświadczeń czy dokumentów.
- Obecnie wybierając rozwijane menu „Rodzaj Sprawy” w kategorii „Inne” znajdziemy wszystkie oferowane wnioski i zaświadczenia. Podobnie, gdy w górnym pasku kategorii klikniemy w „Sprawy”, wyświetlą nam się oferowane e-usługi. Gdy wybierzemy jedną z nich, np. „zaświadczenia MPZP”, ekran wyświetli nam m.in. możliwość złożenia elektronicznego wniosku bez potrzeby wizyty w magistracie - wyjaśnia Urząd Miasta Zielona Góra.
Część e-usług będzie wymagała podpisu elektronicznego za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub poprzez Profil Zaufany.
Źródło: Urząd Miasta Zielona Góra
Czytaj też:
- Są miejsca w Zielonej Górze, w których latarnie świecą za długo? Czytelnicy dzwonią w tej sprawie coraz częściej
- O tym marzyli zielonogórzanie cztery lata temu. Powstał ranking 10 najczęściej wymienianych rzeczy. Co się spełniło, a co nie? Sprawdź!
- Zwrot podatku ze skarbówki w 2023 r. może zaskoczyć. Mamy wyliczenia i kwoty nadpłaty podatku
Zobacz też wideo: Aresztowani za włamania w Zielonej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?