Odcinek drogi między Bolkowem a Kamienną Górą to najbardziej wymagający dla ekip budowlanych fragment całej drogi S3. Powstają tutaj dwa tunele, z których jeden będzie najdłuższym tunelem w Polsce, drążonym w skale.
ZOBACZ ZDJĘCIA:
- Właśnie zostały połączone dwa końce dłuższego tunelu. Jego drążenie rozpoczęło się 5 grudnia i trwało dokładnie 444 dni. – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. - Prace prowadzone były w systemie zmianowym 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. W ich realizację zaangażowani byli obywatele 1 krajów. Dziennie na budowie pracowało 125 osób. Zużyto 410 ton materiałów wybuchowych i wywieziono 223 tys. m sześc. materiału skalnego (to tyle, ile wynosi objętość 744 basenów olimpijskich).
Zobacz film:
Tunel poprowadzony został pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice. Jego długość wynosi 2,3 km. Tunel składa się z dwóch naw, w których jezdnie będą miały po dwa pasy ruchu. Powstanie 8 przejść ewakuacyjnych poprzecznych i jeden przejazd awaryjny. W pobliżu miejscowości Gostków powstanie krótszy tunel o długości ok. 320 m.
Zobacz wizualizację:
Powstaje także odcinek Kamienna Góra - Lubawka (granica państwa)
Odcinek drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłem Kamienna Góra Północ a granicą państwa w Lubawce będzie drogą dwujezdniową o długości ok. 15,3 km, wyposażoną w dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasem awaryjnym. - Stan zaawansowania rzeczowego wynosi ok. 67 proc. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to druga połowa 2022 roku – informuje GDDKiA.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?