Zobaczcie film o budowie ścieżki Velo Sprotavia
Budowa kładki pieszo-rowerowej przez Bóbr pomiędzy Nową Kopernią a Dziećmiarowicami nawiązuje do 1945 roku, gdy znajdowała się tam drogowa przeprawa w postaci dwóch mostów, tj. przez rzekę oraz kanał młyński, bo w Dziećmiarowicach nad Bobrem funkcjonował niegdyś młyn.
Szprotawa przyjazna dla turystyki rowerowej
Burmistrz Mirosław Gąsik jest orędownikiem nowoczesnych i przyjaznych mieszkańcom rozwiązań. Zaznacza, że nowa przeprawa położy kres niepotrzebnemu nadrabianiu drogi przez Szprotawę, czy Leszno Dolne osobom przemieszczającym się pieszo bądź rowerem. Miejski zgiełk komunikacyjny będą mogli ominąć również pasjonaci turystyki rowerowej. W Szprotawie od dziesięcioleci zmorą rowerzystów jest tak zwany węzeł wschodni koło cmentarza komunalnego, gdzie schodzi się kilka dróg, w tym mocno uczęszczana krajówka. A dzięki kładce będzie można bez stresu wjechać do miasta od południa, do dworca rowerowego Velo Sprotavia czy Parku Słowiańskiego i dalej do Małomic.
Nowa kładka w sieci ścieżek rowerowych
Osoby przeprawiające się przez kładkę uzyskają się dostęp do ścieżki rowerowej przy DK12 i tras rowerowych we wschodniej części Borów Dolnośląskich, w tym do Rezerwatu Buczyna Szprotawska, Przemkowskiego Parku Krajobrazowego i Rezerwatu Stawy Przemkowskie.
Są już pierwsze przymiarki i powstają wstępne przykładowe wizualizacje. Na etapie realizacji zastosowane będą przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
Czytaj również na naszym portalu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?