- W tym roku zmodernizujemy tor nr 1, a więc ten znajdujący się przy peronie nr 2 od strony Alde-Medu - tłumaczy nam Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Ale prace będą polegać nie tylko na przebudowie toru.
Faktycznie, w tym roku w otoczeniu dworca zapowiada się wiele prac. PKP chcą na nie przeznaczyć spore pieniądze, miliony. Roboty zaplanowano już wiosną br., tak, by prace zostały zakończone do grudnia.
Co ma być zrobione? - Przebudowane zostaną wszystkie perony, a więc numer 1, 2 i 3. Tak dokładnie to zostaną one dosłownie rozebrane i zbudowane od nowa. Dzięki temu będzie czysto i elegancko. A ponadto poprawi się bezpieczeństwo pasażerów. Nie mniejszym przedsięwzięciem będzie wydłużenie peronu nr 1 w kierunku Przylepu, dzięki temu faktycznie powstanie nowy peron oznaczony 1A. Stanie się tak na wniosek władz Zielonej Góry - tłumaczy Wolny.
Wyjaśnia też, że na peronach pojawią się tablice informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów, będą też nowe gabloty informacyjne, odnowione oraz nowe wiaty. Co też ważne, przebudowane zostanie podziemne przejście między peronami 1 a 2.
Dodatkowo pojawią się tam windy dla niepełnosprawnych. - Dzięki temu dworzec w Zielonej Górze nie będzie odbiegał standardem od podobnych obiektów w innych miastach. Wydaje się, że spotka się to z aprobatą podróżnych - przekonuje Wolny.
Ale to nie wszystko. W ramach przebudowy peronu nr 1 zostanie on wydłużony w kierunku nastawni ZBG, jako peron wyspowy 1A. Dodatkowo wyremontowane zostaną tory przy tym peronie. Pozwoli to na przeniesienie części prac manewrowych składów pasażerskich na wschodnią stronę stacji, co z kolei zmniejszy uciążliwość prowadzenia jazd manewrowych przez przejazd na ulicy Zagłoby (pisaliśmy o tym tydzień temu). Z tego niewątpliwie ucieszą się mieszkańcy zachodniej strony Zielonej Góry.
Wspomniane prace zostaną wykonane w ramach modernizacji tzw. Odrzanki, czyli odcinka linii kolejowej z Wrocławia do Szczecina. Zmodernizowano na tej linii już wiele kilometrów torów, dlatego skrócił się czas jazdy z Zielonej Góry do Głogowa, Wrocławia i Szczecina. Ale nadal na wielu odcinkach pociągi jeżdżą z prędkością 40-50 km na godz. Zakończenie prac na całej trasie od Głogowa do Dolnej Odry pod Szczecinem ma nastąpić do końca 2016 roku. Natomiast w tym roku zaplanowano przebudowę toru nr 2 od Czer-wieńska Towarowego do Bytni-cy (17,7 km) oraz toru nr 1 od Wróblina Głogowskiego w kierunku Zielonej Góry (7,3 km). Zaplanowano również w tym roku nowe zadanie, modernizację toru nr 2 od Rudny Gwizdanów do Głogowa. Dzięki temu już od grudnia 2015 roku, z chwilą nowego rozkładu jazdy skróci się czas podróży do Wrocławia.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?