Atrakcyjny model biznesowy eurobanku – prawie 40% Partnerów to multifranczyzobiorcy

Materiał partnera zewnętrznego
Do założenia własnego biznesu, oprócz chęci i predyspozycji menedżerskich, potrzebny jest m.in. kapitał początkowy oraz model biznesowy. Od tego ostatniego bardzo często zależy sukces całego przedsięwzięcia. Istnieją sprawdzone schematy, które dzięki regularnemu udoskonalaniu są skuteczne oraz przynoszą wymierne zyski. Franczyza to nic innego jak korzystanie z zewnętrznego modelu biznesowego przy odpowiednim – często stosunkowo niewielkim - kapitale początkowym. eurobank jest jednym z pierwszych banków w Polsce, który zaczął budować nowoczesną sieć franczyzową. Obecnie posiada on ponad dwieście placówek partnerskich – większość z nich znajduje się w miejscowościach pomiędzy 12 a 25 tysięcy mieszkańców.

MODEL BIZNESOWY

Model biznesowy to długoterminowy schemat działania, którego celem jest maksymalne wykorzystanie zasobów firmy – ludzkich i technologicznych. Określa on proces działania wszystkich struktur w firmie (pionowych i poziomych) i jest podparty ogólną filozofią firmy oraz strategią marketingową. Sposób obsługi klienta, wystrój wnętrz, procedury związane z uruchomieniem nowej placówki - to tylko przykładowe elementy modelu biznesowego.

Dlaczego model biznesowy w dzisiejszych czasach jest tak istotny? Przede wszystkim dlatego, że obecny rynek jest bardzo konkurencyjny i trudno się wybić z niezależnym pomysłem. Duże korporacje posiadają sprawdzone modele, nad którymi od lat pracują specjaliści od strategii biznesowych, a także rozpoznawalną markę. W ramach współpracy franczyzowej udostępniają je przedsiębiorcom oraz pozwalają na korzystanie z nich.

Franczyza wciąż cieszy się rosnącą popularnością ze względu na to, że jest korzystna zarówno dla franczyzodawcy, jak i dla franczyzobiorcy. W ostatniej dekadzie można było zaobserwować prawdziwy „boom” na placówki partnerskie. eurobank jest jednym z pionierów bankowej franczyzy. Obecnie posiada on ponad 200 placówek partnerskich w całej Polsce. Ponad 85% z nich znajduje się w miejscowościach pomiędzy 12 a 25 tysięcy mieszkańców.

FRANCZYZA Z EUROBANKIEM

Każdy franczyzobiorca może oczekiwać czegoś innego od modelu biznesowego partnera – jedni zwracają uwagę na markę, inni na koszty rozpoczęcia biznesu, a jeszcze inni na ofertę dla klientów. Dobry system franczyzowy to taki, za którym stoi silna marka, ugruntowana pozycja na rynku oraz sprawdzone rozwiązania. Ma on też wyraźną strategię, pozwalającą franczyzobiorcy ocenić kierunek rozwoju na najbliższe lata. Dodatkowym atutem może być stosunkowo niewielka opłata wstępna, która pokazuje, że franczyzodawca liczy na długofalową współpracę, a nie na jednorazowy przypływ gotówki.

Ze względu na to, że nie wszyscy franczyzodawcy proponują takie same warunki współpracy, przy wyborze partnera biznesowego warto dokonać szczegółowej analizy ofert. Franczyza powinna opierać się na solidnych podstawach, a takie oferuje tylko instytucja posiadająca bogate doświadczenie w sieci partnerskiej. eurobank, posiadający szeroką ofertę dla klienta indywidualnego, to jeden z pierwszych banków w Polsce, który zaczął budować nowoczesną sieć partnerską. Jego sieć funkcjonuje już prawie 10 lat i uchodzi za jedną z najbardziej stabilnych partnerskich sieci bankowych, a model biznesowy umożliwia osiągnięcie dochodowości przez obie strony. Prawie 40% franczyzobiorców eurobanku prowadzi więcej niż jedną placówkę, a ponad 15% - 3 placówki i więcej (stan na 01.07.2016).

Model biznesowy eurobanku polega na ciągłym zwiększaniu aktywności i potencjału sprzedażowego w nowo otwartych placówkach franczyzowych. Miejsce ich ulokowania to efekt skrupulatnej weryfikacji - eurobank przeprowadza szczegółowe analizy rynkowe dotyczące potencjału danych regionów Polski oraz konkretnych miejscowości. Placówki partnerskie funkcjonalnie nie różnią się od oddziałów własnych banku. Dodatkowo, oferują one klientom takie same produkty jak oddziały własne (z wyjątkiem funduszy inwestycyjnych i produktów strukturyzowanych). Są to m.in. konta osobiste, kredyty gotówkowe i hipoteczne, karty debetowe i kredytowe, produkty depozytowe. Innowacyjny model biznesowy eurobanku oparty jest przede wszystkim na maksymalnym wykorzystaniu lokalnego potencjału.

Model biznesowy eurobanku to przede wszystkim:

  • Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu placówek partnerskich w całej Polsce
  • Jedna z najbardziej stabilnych partnerskich sieci bankowych, licząca ponad 200 placówek franczyzowych
  • Brak opłaty licencyjnej za przystąpienie do sieci
  • Stosunkowo niski koszt otwarcia lokalu (kwota inwestycji przedsiębiorcy w dwustanowiskową placówkę pod szyldem eurobanku wynosi obecnie ok. 39 tys. zł – obejmuje ona zakup kompletnego wyposażenia i wizualizacji wewnętrznej; nie uwzględnia kosztów adaptacji lokalu).
  • Elastyczny i dostosowany do zmieniających się warunków rynkowych system wynagrodzeń oferowany franczyzobiorcom (w przypadku niewielkich i niemiarodajnych wyników w pierwszym miesiącu działalności placówki partnerskiej, franczyzobiorca otrzymuje obecnie wynagrodzenie ryczałtowe)
  • Spójność wizerunkowa z oddziałami własnymi banku oraz jednolity system informatyczny (wszystkie placówki franczyzowe mają dostęp do centralnego systemu banku, a dokonywane transakcje odbywają się w czasie rzeczywistym)
  • Stosunkowo krótki okres uruchomienia placówki franczyzowej - okres między zgłoszeniem się do banku a otwarciem franczyzy może wynieść niewiele ponad miesiąc
  • Wsparcie ze strony centrali – eurobank oferuje franczyzobiorcom pakiet organizowanych przez siebie szkoleń, pozwalających na swobodne zarządzanie placówką partnerską

Artykuł przygotowany przez specjalistów oraz dział prawny Euro Bank S.A.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lubuskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto